Case study

Redesign Mutumutu: Snadnější spočítání životního pojištění a nárůst sjednání o 20 %

S Creative Dockem jsme na Mutumutu spolupracovali již od samého začátku a pomohli vybudovat online službu pro sjednání životního pojištění. Mutumutu si po nějaké době pod svá křídla přebrala KB Pojišťovna a bylo na čase zrevidovat samotný proces sjednání, představení produktů, vyplnění zdravotního dotazníku i placení pojistného. Výsledkem je úspěšný redesign a nárůst návštěv i počtu sjednání.

+0,9

průměrný počet stránek na návštěvu

+ 0,4 %

zvýšení konverzního poměru

+ 20 %

nárůst objednávek

Outline icon representing content analysis
Analýza trendů a konkurence
Outline icon representing sitemap
Low fidelity prototype
Outline icon representing user testing
Testování variant
Outline icon representing user interface
UI, Visual design
Outline icon representing styleguide
Style guide
Outline icon representing revision
Implementation Review
Výzva

Hladký průchod od představení produktů po sjednáním pojištění

Obrázek vykreslující jasné a přehledné produkty

Produkty jasně a přehledně

Výzva spočívala v přehledném a zobrazení a představení všech produktů v nabídce, které samy o sobě nejsou nijak jednoduché. Vše jasně vysvětlit, aniž by se v tom uživatelé ztratili.

Maximálně zjednodušit procesy

Cílem bylo vytvořit jednoduchou, hladkou a přehlednou cestu, která vysvětluje, nestraší a ještě láká k sjednání finančního produktu. Žádné zbytečné kroky navíc, nebo v nelogickém pořadí.

Obrázek vykreslující maximálně zjednodušený proces
Obrázek vykreslující důvěryhodnost celé služby

Důvěryhodnost celé služby

Poskytnout nejen dobrou službu, ale vdechnout ji i důvěryhodnost samotným designem. Navrhnout srozumitelnou webovou prezentaci, která jasně říká, co je Mutumutu za produkt, jaké má výhody, jak funguje i kdo za službou stojí.

Řešení

Testujeme různé koncepty a analyzujeme konkurenci

Zadání jsme tedy dostali jasné: věděli jsme, jak má produkt fungovat a co má uživatelům přinášet, a hlavně, jakou jejich potřebu má řešit.

Bylo nutné precizně vyladit funnel zájemců při onboardingu. Lidé, kteří investují do pojištění či bankovních produktů obecně, jsou opatrnější než například při mnohem obvyklejších nákupech v e-shopech. Potřebují produktu, který jim představujete, maximálně důvěřovat.

Varianty onboardingu

Nejdéle jsme ladili onboarding, zkoušeli různé koncepty a iterace.I když nyní uživatelé Mutumutu vyplňují vlastně velice jednoduchý webový dotazník, jeho finální podoba je až několikátá verze původního návrhu. V různých variantách jsme pracovali s tím, jak bychom zjistili všechny potřebné informace od budoucího klienta služby Mutumutu, ale zároveň po něm nechtěli zbytečná data navíc, v nelogickém pořadí nebo zbytečných krocích. Minimalizovali jsme rušivé prvky a možnosti prokliku pryč.

Vytvořili jste tedy pomyslného onboarding průvodce, který po celou dobu sjednávání životní pojistky nabízí jasnou zprávu, co dělat. Ladili jsme desítky proměnných a v průběhu designování jsme souběžně navrhovali a řešili funkcionality a různé přístupy, které se v procesu testovaly, měnily a zrály.

Finální výstup - UI

Srozumitelný, jednoduchý a přitom hravý vzhled

V designu jsme museli skloubit důvěryhodnost a přehlednost s “veselým a cool” brandem, jakým Mutumutu je. A zároveň vizuál posunout, uživatelsky vyladit a rozpracovat ho v UI, ilustracích nebo ikonách. Abychom dosáhli určité atraktivity, a zapamatovatelnosti, volíme netradiční barvy a prvky. Ustupujeme tak od trendu nudných bankovních designů, které totiž důvěryhodnost stejně nezaručí.

Navazovali jsme na definované brandové barvy, fialová a zelená jsou v kombinaci s šedými odstíny pro Mutumutu signifikantní. V tvorbě ilustrací, které se prolínají celým webem, jsme vycházeli z charakteru loga Mutumutu, které je tvořeno nepravidelnou, jakoby v ruce kreslenou linkou. Ta nakonec určuje vzhled a charakter dalších prvků.

Jednotný styl pro všechny materiály

Kromě UI pro desktop a mobil a mobilní aplikaci jsme nový vizuální styl aplikovali také do dalších materiálů. Od prezentací, e-mailových šablon, designu smluv a dokumentů, až po bannerové kampaně. Samozřejmostí je také zpracovaný styleguide, s definovanými barvami, typografií a komponentami ve všech stavech.

Purple
#5A008C

Green
#32D29B

White
#FFFFFF

Dark
#2D322D

Výsledek

Mutumutu v novém a nárůst sjednání o 20%

Jedním z hlavních cílů fintech služeb je poskytnout každému uživateli všechny informace nezbytné pro “investiční” rozhodnutí. Díky redesignu se nám spolu s klientem podařilo lépe služby Mutumutu představit, zjednodušit průchod spočítání a sjednání pojištění. To se pozitivně promítlo do nárůstu návštěv i počtu sjednání.

+0,9

průměrný počet stránek na návštěvu

+ 0,4 %

zvýšení konverzního poměru

+ 20 %

nárůst objednávek

O naší spolupráci

Se studiem Švejda-Goldmann jsme spolupracovali v Mutumutu od úplného začátku. Jsou to digitální umělci, kteří tvoří super online customer journeys. Dokonce jsme díky nim vyhráli Webtop100 za Design roku 2021!

Jindřich Lenz
Co-Founder Mutumutu

Máte zájem nebo dotaz?

Volejte, pište, nebo se stavte na kafe :)

Telefon
+420 777 907 719
Pernerova 293/11
180 00 Praha 8 - Karlín
IČO: 04888189
DIČ: CZ04888189
Zobrazit na mapě
Ikona modré šipky směřující vpravo
Ikona žlutého pixelového usmívajícího se emoji s růžovými brýlemi
Děkujeme, vaše zpráva byla odeslána
Ozveme se vám co nevidět
Ups! Je potřeba vyplnit vyznačená pole