S Creative Dockem jsme na Mutumutu spolupracovali již od samého začátku a pomohli vybudovat online službu pro sjednání životního pojištění. Mutumutu si po nějaké době pod svá křídla přebrala KB Pojišťovna a bylo na čase zrevidovat samotný proces sjednání, představení produktů, vyplnění zdravotního dotazníku i placení pojistného. Výsledkem je úspěšný redesign a nárůst návštěv i počtu sjednání.
průměrný počet stránek na návštěvu
zvýšení konverzního poměru
nárůst objednávek
Výzva spočívala v přehledném a zobrazení a představení všech produktů v nabídce, které samy o sobě nejsou nijak jednoduché. Vše jasně vysvětlit, aniž by se v tom uživatelé ztratili.
Cílem bylo vytvořit jednoduchou, hladkou a přehlednou cestu, která vysvětluje, nestraší a ještě láká k sjednání finančního produktu. Žádné zbytečné kroky navíc, nebo v nelogickém pořadí.
Poskytnout nejen dobrou službu, ale vdechnout ji i důvěryhodnost samotným designem. Navrhnout srozumitelnou webovou prezentaci, která jasně říká, co je Mutumutu za produkt, jaké má výhody, jak funguje i kdo za službou stojí.
Zadání jsme tedy dostali jasné: věděli jsme, jak má produkt fungovat a co má uživatelům přinášet, a hlavně, jakou jejich potřebu má řešit.
Bylo nutné precizně vyladit funnel zájemců při onboardingu. Lidé, kteří investují do pojištění či bankovních produktů obecně, jsou opatrnější než například při mnohem obvyklejších nákupech v e-shopech. Potřebují produktu, který jim představujete, maximálně důvěřovat.
Nejdéle jsme ladili onboarding, zkoušeli různé koncepty a iterace.I když nyní uživatelé Mutumutu vyplňují vlastně velice jednoduchý webový dotazník, jeho finální podoba je až několikátá verze původního návrhu. V různých variantách jsme pracovali s tím, jak bychom zjistili všechny potřebné informace od budoucího klienta služby Mutumutu, ale zároveň po něm nechtěli zbytečná data navíc, v nelogickém pořadí nebo zbytečných krocích. Minimalizovali jsme rušivé prvky a možnosti prokliku pryč.
Vytvořili jste tedy pomyslného onboarding průvodce, který po celou dobu sjednávání životní pojistky nabízí jasnou zprávu, co dělat. Ladili jsme desítky proměnných a v průběhu designování jsme souběžně navrhovali a řešili funkcionality a různé přístupy, které se v procesu testovaly, měnily a zrály.
V designu jsme museli skloubit důvěryhodnost a přehlednost s “veselým a cool” brandem, jakým Mutumutu je. A zároveň vizuál posunout, uživatelsky vyladit a rozpracovat ho v UI, ilustracích nebo ikonách. Abychom dosáhli určité atraktivity, a zapamatovatelnosti, volíme netradiční barvy a prvky. Ustupujeme tak od trendu nudných bankovních designů, které totiž důvěryhodnost stejně nezaručí.
Navazovali jsme na definované brandové barvy, fialová a zelená jsou v kombinaci s šedými odstíny pro Mutumutu signifikantní. V tvorbě ilustrací, které se prolínají celým webem, jsme vycházeli z charakteru loga Mutumutu, které je tvořeno nepravidelnou, jakoby v ruce kreslenou linkou. Ta nakonec určuje vzhled a charakter dalších prvků.
Kromě UI pro desktop a mobil a mobilní aplikaci jsme nový vizuální styl aplikovali také do dalších materiálů. Od prezentací, e-mailových šablon, designu smluv a dokumentů, až po bannerové kampaně. Samozřejmostí je také zpracovaný styleguide, s definovanými barvami, typografií a komponentami ve všech stavech.
Purple
#5A008C
Green
#32D29B
White
#FFFFFF
Dark
#2D322D
Jedním z hlavních cílů fintech služeb je poskytnout každému uživateli všechny informace nezbytné pro “investiční” rozhodnutí. Díky redesignu se nám spolu s klientem podařilo lépe služby Mutumutu představit, zjednodušit průchod spočítání a sjednání pojištění. To se pozitivně promítlo do nárůstu návštěv i počtu sjednání.
průměrný počet stránek na návštěvu
zvýšení konverzního poměru
nárůst objednávek